- 41% konsumentów zgodziłoby się na wykorzystanie danych osobistych w celu ulepszenia istniejącej usługi, z której korzystają.
- Konsumenci są najbardziej skłonni podzielić się swoimi poglądami religijnymi i politycznymi. Najbardziej niechętnie ujawniają swoją historię medyczną oraz prywatne pliki na komputerze.
Zbieranie, przechowywanie i wykorzystywanie danych osobistych to wciąż obszar, który dla większości konsumentów pozostaje niejasny. Użytkownicy posiadają podstawową świadomość faktu, że ich dane są zbierane, ale nie potrafią zrozumieć jak i kiedy mogą zostać wykorzystane oraz jaką wartość mają dla biznesu.
Według ponad 50% konsumentów zapytanych przez Ericsson ConsumerLab operatorzy komórkowi i media społecznościowe zbierają nasze dane osobiste. Tego samego zdania w przypadku producentów aplikacji na urządzenia mobilne oraz firm tj. Apple i Google jest około 40% respondentów.
Konsumenci zapytani o to, którymi informacjami prywatnymi byliby skłonni się podzielić najczęściej ujawniliby swoje poglądy religijne (41% osób nie chciałoby ujawnić), polityczne (41%), preferencje zakupowe (47%) oraz nawyki korzystania z aplikacji (48%). Najrzadziej konsumenci byliby skłonni dzielić się swoją dokumentacją medyczną (67% osób czułaby się z tym źle) oraz informacjami i plikami posiadanymi na komputerze (73% niechętnych).
Z badania firmy Ericsson wynika, że ponad 40% konsumentów zgodziłoby się na wykorzystywanie danych osobistych przez firmy w celu otrzymywania bardziej spersonalizowanej oferty. Ważnym wymogiem w tym wypadku jest transparentność i możliwość sprawowania kontroli przez użytkownika oraz odstąpienia od korzystania z serwisu w dowolnym momencie.
41% respondentów zgodziłoby się na wykorzystanie swoich danych w celu ulepszenia istniejącego serwisu, natomiast 22% zrobiłoby to w celu otrzymania bardziej spersonalizowanych reklam. Niemal 30% konsumentów zapytanych przez Ericsson ConsumerLab nie znalazło powodu, dla którego byliby skłonni podzielić się swoimi danymi osobistymi.
Cały raport - http://www.ericsson.com/res/docs/2013/consumerlab/personal-information-economy.pdf
O raporcie
Badanie jakościowe zostało przeprowadzone w USA i w Europie. Zawierało pogłębione wywiady z konsumentami i ekspertami oraz zorganizowane warsztaty badawcze dla studentów.
Badanie ilościowe bazuje na platformie Ericsson Consumer Lab, za pomocą której przeprowadzono 23000 wywiadów z ludźmi w wieku 15-69 w Australii, Brazyli, Chinach, Hong Kongu, Indiach, Indonezji, Japoni, Korei Płd., Niemczech, Rosji, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Ukrainie i USA.
O firmie Ericsson
Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.
Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzystają ponad 2 miliardy abonentów.
Działamy w 180 krajach i zatrudniamy przeszło 100 000 pracowników. Forma Ericsson założona w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. Firma Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.
Zapraszamy na:
www.twitter.com/ericsson_poland
www.youtube.com/ericssonpolska
www.facebook.com/ericssonpolska
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/dane-osobiste-czym-sie-dzielimy-i-czego-oczekujemy-w-zamian-raport-ericsson-consumerlab